loading...

تامین و تولید تجهیزات صنعتی

بازدید : 65
سه شنبه 14 تير 1401 زمان : 17:20

انواع مخازن آب :

مخزن فایبرگلاس( GRP ) چیست؟

GRP (پلی استر باران شیشه ای) تولید شده یک ماده کامپوزیتی بسیار ویژه است که در آن رزین های حرارتی سخت و الیاف شیشه ترموپلاستیک با قرار دادن آنها در فشارهای بسیار بالا با تقویت کننده تولید می شود. این یک ماده بهداشتی بسیار متعادل، قوی، بادوام، سبک و غیر قابل تعویض به لطف تکنیک های تولید و مواد افزودنی است. به طور گسترده ای با عنوان پلی استر تقویت شده شیشه ای شناخته می شود. آنها در قالب های گرم شده تا 1500 درجه سانتیگراد تولید می شوند. به لطف قالب و تکنولوژی ساخت مورد استفاده مخزن فایبرگلاس ، هر دو طرف پانل های تولید شده صاف، کاملا پخته و بادوام هستند. مخزن فایبرگلاس در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است و به دلیل مات بودن اجازه تشکیل جلبک در مخزن فایبرگلاس را نمی دهد. در قسمت بدنه مخزن فایبرگلاس از GRP استفاده می شود. مخزن جی آر پی ( )GRP به دلیل تمیزی و ماندگاری طولانی (مقاوم در برابر خوردگی) کاربردهای زیادی دارند. برخی از زمینه های استفاده مخزن فایبرگلاس در زیر ذکر شده است :

مخازن آب آشامیدنی

مخازن ذخیره سازی آب باران و چاه، مخازن فایبرگلاس آب دریا

مخازن فایبرگلاس آب اسمز معکوس (آب با رسانایی بسیار کم و رسانایی بالا)،

مخازن فایبرگلاس آب آتش نشانی

مخازن فایبرگلاس فیلتر آب استخر

مخازن فایبرگلاس تقطیر و فرآوری، مخازن

مخازن فایبرگلاس فاضلابی (سپتیک)، مخازن فایبرگلاس خاکستری (فاضلاب خانگی)

مخازن فایبرگلاس ویژه فرآیند صنعتی، چیلر

مخازن آب کشاورزی

مخازن ذخیره آب گرم و مواد شیمیایی

مناطق آبیاری کشاورزی

مزایای مخزن فایبرگلاس :

مخازن آب مدولار GRP جدیدترین تکنولوژی هستند. سال ها بدون ایجاد آلودگی از آب و خود محافظت می کند. محصولات فناورانه و بدون هیچ گونه مواد سمی یا محلول در آب که ماندگاری ابدی، سلامت، مقاوم در برابر شرایط خارجی و داخلی دارند. علاوه بر این ویژگی های برتر، grp در مقایسه با همتایان خود راه حلی مقرون به صرفه و تجاری نیز می باشد. رسانایی، سختی، مقادیر pH و مواد افزودنی آب بر بدنه مخزن فایبرگلاس تاثیری ندارد و همچنین مخزن فایبرگلاس در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. از آنجایی که سطوح مخزن بسیار شفاف و صاف هستند، میکروب ها نمی توانند به بدنه مخزن فایبرگلاس بچسبند و رشد کنند. از آنجایی که انتقال نور نزدیک به صفر است، جلبک ها نمی توانند تشکیل شوند و باکتری ها نمی توانند پناهگاه یا تولید مثل کنند. این دارای خواص عایق است، نفوذ حرارتی مخزن فایبرگلاس 250 برابر کمتر از فلز است. آب داخل آن را در همان دما نگه می دارد. نگهداری از مخزن فایبرگلاس آسان است و به دلیل عمر طولانی و مقاومت در برابر خوردگی بالا هزینه های نگهداری پایینی دارد و به دلیل ساختار شیمیایی و مکانیکی قوی در آب حل نمی شود و مواد شیمیایی در آب باقی نمی گذارد بنابراین می توان از نظر بهداشتی به عنوان مخزن آب آشامیدنی استفاده می شود. مخزن فایبرگلاس سازگار با محیط زیست است، با هزینه انرژی کم تولید می شود، با هزینه کمتری حمل می شود و زباله در طبیعت باقی نمی گذارد. آب دریا و برخی مواد شیمیایی را می توان ذخیره کرد. به راحتی می توان از آن هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد. از آنجایی که ضریب انبساط نزدیک به صفر است، به دلیل اختلاف دما منبسط نمی شود و "تنش" روی ماده وجود ندارد. این می تواند در ظرفیت های بسیار بزرگ از 2 تا 10000 تولید شود. حمل و نقل و مونتاژ مخزن فایبرگلاس در ظرفیتهای خیلی بزرگ آسان است. مخازن GRP که دوام بیشتری نسبت به مواد جایگزین دارند، در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم هستند. عایق حرارتی اضافی را می توان روی پانل ها اعمال کرد. مخازن GRP را می توان در فضاهای باز نیز استفاده کرد، زیرا رسانایی حرارتی پایینی دارند و در برابر اشعه UV مقاوم هستند. از نظر سلامت؛ مطابقت با قوانین مواد غذایی توسط گزارش های آزمایشگاهی ثابت شده است.

مخازن آب منشوری و استوانه ای - استیل ضد زنگ - گالوانیزه - ورق مشکی و انواع مخازن آب جوش :

مخزن آب منشوری مدولار استیل :

نوع خاصی از مخزن تمیز، بهداشتی و بسیار بادوام است که به صورت تکه تکه با استفاده از مدرن ترین تکنیک های ساخت تولید می شود و با حجم حمل و نقل بسیار کم به مناطق مورد استفاده حمل می شود و قطعات به راحتی قابل حمل می باشند. با هم در محل مونتاژ، که نیازی به جوشکاری ندارد. مشخصات فنی مخزن استیل آب به شرح زیر است :

فولاد ضد زنگ درجه 304-316

گالوانیزه گرم

رنگ آمیزی اپوکسی

مزایای مخازن مدولار استیل (فولاد ضد زنگ و گالوانیزه)

مخزن استیل مدولار را می توان به راحتی از طریق باریک ترین نقاط اتاق ها در محل مورد نظر نصب کرد. از آنجایی که تمامی قسمت های مخزن استیل مدولار در شرایط و محیط کارخانه تولید می شوند، نیازی به چندین سال سرویس دهی ندارند. مخزن استیل مدولار تمیز و بهداشتی است. مخزن استیل مدولار عمر مفید بسیار بالایی دارد. همچنین مخزن استیل مدولار را می توان به راحتی جدا کرد و در صورت تمایل به مکان دیگری منتقل کرد. تمامی قسمت های مخزن استیل مدولار به گونه ای طراحی شده اند که قابل تعویض باشند. از آنجایی که تمام قطعات استاندارد هستند، در صورت درخواست کارخانه به راحتی قابل تعویض هستند. مخازن استیل مدولار را می توان به راحتی تقریبا در هر مکانی نصب کرد. بسته به خواص و کیفیت ذخیره سازی مایعی که قرار است ذخیره شود، می توان آن را از انواع گرید استنلس استیل تهیه کرد. مخازن استیل مدولار سبک تر و قوی تر از همتایان خود هستند. زمان مونتاژ مخزن استیل و گالوانیزه مدولار کوتاه است. در صورت تمایل می توان قطعات آسیب دیده یا فرسوده انبارهای مدولار را به راحتی تعویض کرد. ظرفیت ذخیره سازی مخازن استیل و گالوانیزه مدولار انعطاف پذیر است و با افزودن ظرفیت قابل افزایش است. از آنجایی که تمام قسمت های مخازن استیل-گالوانیزه مدولار قابل مونتاژ هستند، در حین حمل و نقل فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

مخزن استیل-گالوانیزه مدولار را می توان در اندازه های بسیار بزرگ تولید کرد.

محاسبه ظرفیت مخزن آب استاندارد :

محاسبه مخزن آب بر اساس نمودارهای استاندارد نیاز آب، فرضیات و تجربیات مختلف محاسبه می شود. در این راستا قوانین محاسبه تاسیسات آب تمیز و روش های محاسبه مخزن آب در آثار مختلف ذکر شده است.

محاسبه مخزن آب :

به مخازنی که که آب را برای استفاده در صورت نیاز ذخیره می کنند، مخازن آب نامیده می شوند. مخازن آب در فضای باز قابل نصب هستند. مخازن آب از ورق فولادی، فایبرگلاس و پلی اتیلن ساخته شده است. شکل مخازن آب استوانه ای یا منشوری است. اتصال با انتخاب مخزن با توجه به ویژگی های مکان مورد استفاده انجام می شود. مخازن آب باید در اسرع وقت و به طور مستقیم به هیدروفور متصل شوند. چرخش های غیر ضروری بر مکش پمپ تأثیر می گذارد. پمپ به گونه ای متصل است که همیشه پر از آب باشد. اگر شیر اتصال مخزن آب بالا باشد، لوله رو به سطح پمپ است.

نیاز آب در منازل :

در خانه های بدون حمام، نیاز روزانه به آب برای هر نفر حداقل 60 لیتر در روز است. حداقل 80 لیتر در روز در خانه هایی که فقط دوش دارند. در خانه های دارای وان حداقل 100 لیتر در روز مصرف کنید. این نیاز باید با توجه به خصوصیات محلی، سوله باغ، مساحت و کاربری خانه و نوع آبگرمکن محاسبه شود.

نیازهای آب در ساختمان های غیر مسکونی :

حداقل نیاز آب در ساختمان های غیر مسکونی در ادامه بیان می گردد. این مقادبر برای واحدهای آتش نشانی نیازمندی های صنعت خاصی را پوشش نمی دهد. برای این موارد باید از داده های اضافی استفاده شود.

نیاز به ذخیره آب تمیز :

ظرفیت مخزن آب یک آپارتمان 15 طبقه و 4 آپارتمان در هر طبقه چقدر است؟

با فرض وجود 4 نفر در هر آپارتمان و 90 لیتر در روز × حجم ذخیره سازی برای اسکان در فرمول زیر در نظر گرفته شده است.

Q = 15 × 4 × 4 × 90 = 21600 لیتر حجم آب.

1 متر مکعب آب = 1000 لیتر آب، 21600 لیتر = 21.6 متر مکعب حجم آب. مخزن شما باید بر اساس لوله های سرریز و فاصله توقف انتخاب شود. برای سازه بتن آرمه در مجموع می توان از مخزن آب 24 متر مکعبی به مساحت 4×3 = 12 متر مربع و ارتفاع مخزن 2 متر استفاده کرد که در این صورت حجم آب بهینه خواهد بود. . همسطح شدن با شناور، فضایی را برای سرریز و ایمنی باقی می گذارد.

آب تمیز باید در شهرهایی که کمبود آب دائمی وجود دارد ذخیره شود. برای تعیین حجم مخزن ابتدا لازم است میزان مصرف آب روزانه مشخص شود. مقادیر مصرف روزانه آب در جداول 2.8a و b در زیر برای کاربردهای مختلف آورده شده است. نیاز روزانه ساختمان به آب را می توان از این جداول تعیین کرد. حجم مخزن برای تامین آب مورد نیاز ساختمان به مدت 2-3 روز انتخاب می شود.

محاسبه مخزن آب در ادارات :

اگر تعداد کارکنان از قبل مشخص نباشد، به طور متوسط 9.3 متر مربع مساحت کاربری برای هر نفر قابل محاسبه است.

سرانه مصرف آب روزانه: 75.6 لیتر

مدت زمان مصرف آب روزانه: 9 ساعت

مصرف فاضلاب: 2.5 برابر میانگین مصرف ساعتی

اگر به رستوران ها یا سایر مکان های مصرف غذا دقت کنید، سرانه مصرف به جای 75.6 لیتر 94 در نظر گرفته می شود.

عوامل موثر در محاسبه ظرفیت مخزن آب :

  1. با توجه به ساختمان 37160 متر مربع،
  2. نیاز روزانه: 37161 / 9.3 = 4000 نفر،

4000 x 75.7 لیتر = 302 متر مربع کل نیاز مصرف روزانه

مصرف آب در ساعت: 302/9 = 34 m³/h

نیاز سیستم تهویه مطبوع: 20 متر مکعب در ساعت نیاز آب سیستم HVAC

حداکثر مصرف آب = 2.5 x 34 = 85 m³/h

میزان آب مصرفی جهت اسکان در روستا : 40 -60 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی جهت مسکن کارگران : 40-100 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب گرم مصرفی : 150-250 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی واحد مسکونی در شهرهای تا 100000 نفر : 100 -250 لیتر در روز به ازای هر نفر

میازن آب مصرفی جهت واحد مسکونی در شهرهایی با بیش از 100000 نفر جمعیت :150 300 لیتر به ازای هر نفر در روز

میزان آب مصرفی برای اقامتگاه با حمام و سرویس بهداشتی :100 -220 لیتر به ازای هر نفر در روز

میزان آب مصرفی برای محل اقامت بدون حمام یا توالت : 50 -100 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرف برای محل اقامت با حمام با یک دوش : 40 100 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی برای اقامتگاه دارای حمام با وان : 150 400 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرف برای حمام نوزاد : 30 تا 40 لیتر در ورز برای نوازد

میزان آب مصرفی برای شستشوی یک عدد کاسه توالت : 6- 12 لیتر در روز

میزان آب مصرف توسط یک سینک : 15 تا 30 لیتر در روز توسط هر فرد

میزان اب مصرفی جهت پخت و پز ، نوشیدن و شستشو : 20 30 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی توسط ماشین ظرفشویی : 20 لیتر در روز

میزان آب مصرفی برای آبیاری باغات تجاری در هر متر مربع : 0.3-3 به ازای هر مرت مربع در روز

میزان آب مصرفی جهت باغ سبزی در هکتار : 3000 4000 لیتر هر هکتار در روز

میزان آب مصرفی برای آبیاری باغ، در هکتار : 4000 6000 لیتر در هر هکتار بصورت روزانه

اگر مایل به کسب اطلاعات لازم در ارتباط با ارقام آب مصرفی توسط ساختمانهای تجاری و صنعتی و ... می باشید می توانید از همکاران بنده در گروه صنعتی سازآب کمک و مشورت بگیرید.

محاسبه ظرفیت مخازن آب در آپارتمان :

تعداد نفرات: در صورت نامشخص بودن جمعیت برای هر اتاق 1.75 نفر در نظر گرفته می شود.

مصرف روزانه: 378 لیتر / مصرف روزانه برای هر نفر

کل زمان مصرف در روز: 15 ساعت

حداکثر استفاده: 3.0

مثال: ساختمانی را برای 1000 نفر در نظر بگیرید.

x 378 = 378000 1000

378 متر مکعب / 15 ساعت = 25 متر مکعب در ساعت

پیک مصرف آب = 3 x 25 = 75 m3/h

تهویه مطبوع و سایر دستگاه های مصرف کننده آب باید به طور جداگانه در سیستم گنجانده شوند.

آب مورد نیاز هتل ها :

آب مورد نیاز روزانه هتل ها بر اساس تعداد اتاق های اشغال شده تعیین می شود. مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری باغ به این مقادیر اضافه نمی شود. زیرا مساحت باغ با توجه به متراژ زمینی که هتل ها در آن قرار دارند متفاوت است و ربطی به تعداد اتاق های هتل ندارد. از طرف دیگر بسته به تعداد اتاق ها و خروجی های اضافی می توان هزینه های خشکشویی و آشپزخانه را در نظر گرفت.

ویژگی های هتل :

مصرف روزانه آب در هر اتاق

هتل خشکشویی ندارد، تسویه حساب ها معمولی است

q = 750 – 950 L/D

در هتل خشکشویی وجود دارد، خروج از هتل عادی است.

q = 950 – 1150 L/D

لاندری در هتل وجود دارد، خروجی های زیادی وجود دارد

q = 1150 – 1300 L/D

ما به عنوان کاربر می خواهیم از فضاهای خود به صرفه استفاده کنیم. به همین دلیل، مکان‌های ذخیره‌سازی مایعات اغلب غیرفعال‌ترین و غیرقابل استفاده‌ترین مکان‌ها هستند. مخازن آب در زیر اتاق زیر شیروانی یا در طبقات باریک با طراحی نامنظم زیرزمین قرار دارند که طبق مقررات ضد لرزه مکان های نامناسب هستند. حتی ممکن است مجبور شویم برای ذخیره چندین تن مایع، دیوارها را خراب کنیم. مخازن مدولار راه حلی است که از همه این مشکلات جلوگیری می کند. باریک تر از اندازه های استاندارد درب، طراحی شده 78 سانتی متر. با ترکیب ماژول ها به روش های مختلف، عبور از دهانه لیک، فضای ما این امکان را به ما می دهد که در هر زمان حجم ذخیره سازی را افزایش دهیم و همچنین از آن به صرفه استفاده کنیم. ماژول انبار دارای گواهی نگهداری مواد غذایی می باشد.

مقادیر فوق به دلیل وجود 2 نفر در یک اتاق و 100% اشغال بودن اتاق ها داده شده است. در بررسی های مصرف آب روزانه باید ضریب اشغال و اشغال اتاق ها توسط یک یا دو نفر در محاسبات چک لحاظ شود. حداکثر حجم ذخیره سازی باید بر اساس مصرف آب محاسبه شود.

آب مورد نیاز روزانه در هتل :

Q = qx N / 1000 متر مکعب در روز خواهد بود.

در اینجا N تعداد اتاق های مهمان را نشان می دهد. یک مخزن آب با ظرفیت دو برابر آب مورد نیاز روزانه هتل در نظر گرفته شود و 110 متر مکعب آب آتش نشانی به این حجم مخزن اضافه شود. آب آتش نشانی هرگز نباید برای اهداف دیگری استفاده شود و باید در هنگام ایجاد آب از مخازن دقت شود. ساخت دو مخزن آب همیشه سودمند است، تا زمانی که ظرفیت کل آب مخازن آب با مقدار ذکر شده در بالا مطابقت داشته باشد. اگر آب شهر خیلی سخت باشد می توان از یکی از مخازن به عنوان مخزن آب خام و دیگری به عنوان مخزن آب نرم شده استفاده کرد. مخازن باید در جایی قرار گیرند که بتوان آنها را به راحتی نگهداری و تمیز کرد. قطعات داخلی باید در برابر خوردگی محافظت شوند و توسط یک پوشش محکم بسته شوند. لوله سرریز و دریچه باید متصل شوند. قطر لوله سرریز نباید کمتر از دو برابر قطر لوله استاندارد ورودی آب باشد. علاوه بر این، در صورت لزوم، یک شلنگ تخلیه باید برای تخلیه آب از مخزن وصل شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن استیل و مخزن فایبرگلاس ذخیره سازی آب در واحدهای مختلف و خرید و استعلام مشخصات فنی و قیمت لطفا با مشاوران شرکت تماس حاصل فرمایید.

انواع مخازن آب :

مخزن فایبرگلاس( GRP ) چیست؟

GRP (پلی استر باران شیشه ای) تولید شده یک ماده کامپوزیتی بسیار ویژه است که در آن رزین های حرارتی سخت و الیاف شیشه ترموپلاستیک با قرار دادن آنها در فشارهای بسیار بالا با تقویت کننده تولید می شود. این یک ماده بهداشتی بسیار متعادل، قوی، بادوام، سبک و غیر قابل تعویض به لطف تکنیک های تولید و مواد افزودنی است. به طور گسترده ای با عنوان پلی استر تقویت شده شیشه ای شناخته می شود. آنها در قالب های گرم شده تا 1500 درجه سانتیگراد تولید می شوند. به لطف قالب و تکنولوژی ساخت مورد استفاده مخزن فایبرگلاس ، هر دو طرف پانل های تولید شده صاف، کاملا پخته و بادوام هستند. مخزن فایبرگلاس در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است و به دلیل مات بودن اجازه تشکیل جلبک در مخزن فایبرگلاس را نمی دهد. در قسمت بدنه مخزن فایبرگلاس از GRP استفاده می شود. مخزن جی آر پی ( )GRP به دلیل تمیزی و ماندگاری طولانی (مقاوم در برابر خوردگی) کاربردهای زیادی دارند. برخی از زمینه های استفاده مخزن فایبرگلاس در زیر ذکر شده است :

مخازن آب آشامیدنی

مخازن ذخیره سازی آب باران و چاه، مخازن فایبرگلاس آب دریا

مخازن فایبرگلاس آب اسمز معکوس (آب با رسانایی بسیار کم و رسانایی بالا)،

مخازن فایبرگلاس آب آتش نشانی

مخازن فایبرگلاس فیلتر آب استخر

مخازن فایبرگلاس تقطیر و فرآوری، مخازن

مخازن فایبرگلاس فاضلابی (سپتیک)، مخازن فایبرگلاس خاکستری (فاضلاب خانگی)

مخازن فایبرگلاس ویژه فرآیند صنعتی، چیلر

مخازن آب کشاورزی

مخازن ذخیره آب گرم و مواد شیمیایی

مناطق آبیاری کشاورزی

مزایای مخزن فایبرگلاس :

مخازن آب مدولار GRP جدیدترین تکنولوژی هستند. سال ها بدون ایجاد آلودگی از آب و خود محافظت می کند. محصولات فناورانه و بدون هیچ گونه مواد سمی یا محلول در آب که ماندگاری ابدی، سلامت، مقاوم در برابر شرایط خارجی و داخلی دارند. علاوه بر این ویژگی های برتر، grp در مقایسه با همتایان خود راه حلی مقرون به صرفه و تجاری نیز می باشد. رسانایی، سختی، مقادیر pH و مواد افزودنی آب بر بدنه مخزن فایبرگلاس تاثیری ندارد و همچنین مخزن فایبرگلاس در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. از آنجایی که سطوح مخزن بسیار شفاف و صاف هستند، میکروب ها نمی توانند به بدنه مخزن فایبرگلاس بچسبند و رشد کنند. از آنجایی که انتقال نور نزدیک به صفر است، جلبک ها نمی توانند تشکیل شوند و باکتری ها نمی توانند پناهگاه یا تولید مثل کنند. این دارای خواص عایق است، نفوذ حرارتی مخزن فایبرگلاس 250 برابر کمتر از فلز است. آب داخل آن را در همان دما نگه می دارد. نگهداری از مخزن فایبرگلاس آسان است و به دلیل عمر طولانی و مقاومت در برابر خوردگی بالا هزینه های نگهداری پایینی دارد و به دلیل ساختار شیمیایی و مکانیکی قوی در آب حل نمی شود و مواد شیمیایی در آب باقی نمی گذارد بنابراین می توان از نظر بهداشتی به عنوان مخزن آب آشامیدنی استفاده می شود. مخزن فایبرگلاس سازگار با محیط زیست است، با هزینه انرژی کم تولید می شود، با هزینه کمتری حمل می شود و زباله در طبیعت باقی نمی گذارد. آب دریا و برخی مواد شیمیایی را می توان ذخیره کرد. به راحتی می توان از آن هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد. از آنجایی که ضریب انبساط نزدیک به صفر است، به دلیل اختلاف دما منبسط نمی شود و "تنش" روی ماده وجود ندارد. این می تواند در ظرفیت های بسیار بزرگ از 2 تا 10000 تولید شود. حمل و نقل و مونتاژ مخزن فایبرگلاس در ظرفیتهای خیلی بزرگ آسان است. مخازن GRP که دوام بیشتری نسبت به مواد جایگزین دارند، در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم هستند. عایق حرارتی اضافی را می توان روی پانل ها اعمال کرد. مخازن GRP را می توان در فضاهای باز نیز استفاده کرد، زیرا رسانایی حرارتی پایینی دارند و در برابر اشعه UV مقاوم هستند. از نظر سلامت؛ مطابقت با قوانین مواد غذایی توسط گزارش های آزمایشگاهی ثابت شده است.

مخازن آب منشوری و استوانه ای - استیل ضد زنگ - گالوانیزه - ورق مشکی و انواع مخازن آب جوش :

مخزن آب منشوری مدولار استیل :

نوع خاصی از مخزن تمیز، بهداشتی و بسیار بادوام است که به صورت تکه تکه با استفاده از مدرن ترین تکنیک های ساخت تولید می شود و با حجم حمل و نقل بسیار کم به مناطق مورد استفاده حمل می شود و قطعات به راحتی قابل حمل می باشند. با هم در محل مونتاژ، که نیازی به جوشکاری ندارد. مشخصات فنی مخزن استیل آب به شرح زیر است :

فولاد ضد زنگ درجه 304-316

گالوانیزه گرم

رنگ آمیزی اپوکسی

مزایای مخازن مدولار استیل (فولاد ضد زنگ و گالوانیزه)

مخزن استیل مدولار را می توان به راحتی از طریق باریک ترین نقاط اتاق ها در محل مورد نظر نصب کرد. از آنجایی که تمامی قسمت های مخزن استیل مدولار در شرایط و محیط کارخانه تولید می شوند، نیازی به چندین سال سرویس دهی ندارند. مخزن استیل مدولار تمیز و بهداشتی است. مخزن استیل مدولار عمر مفید بسیار بالایی دارد. همچنین مخزن استیل مدولار را می توان به راحتی جدا کرد و در صورت تمایل به مکان دیگری منتقل کرد. تمامی قسمت های مخزن استیل مدولار به گونه ای طراحی شده اند که قابل تعویض باشند. از آنجایی که تمام قطعات استاندارد هستند، در صورت درخواست کارخانه به راحتی قابل تعویض هستند. مخازن استیل مدولار را می توان به راحتی تقریبا در هر مکانی نصب کرد. بسته به خواص و کیفیت ذخیره سازی مایعی که قرار است ذخیره شود، می توان آن را از انواع گرید استنلس استیل تهیه کرد. مخازن استیل مدولار سبک تر و قوی تر از همتایان خود هستند. زمان مونتاژ مخزن استیل و گالوانیزه مدولار کوتاه است. در صورت تمایل می توان قطعات آسیب دیده یا فرسوده انبارهای مدولار را به راحتی تعویض کرد. ظرفیت ذخیره سازی مخازن استیل و گالوانیزه مدولار انعطاف پذیر است و با افزودن ظرفیت قابل افزایش است. از آنجایی که تمام قسمت های مخازن استیل-گالوانیزه مدولار قابل مونتاژ هستند، در حین حمل و نقل فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

مخزن استیل-گالوانیزه مدولار را می توان در اندازه های بسیار بزرگ تولید کرد.

محاسبه ظرفیت مخزن آب استاندارد :

محاسبه مخزن آب بر اساس نمودارهای استاندارد نیاز آب، فرضیات و تجربیات مختلف محاسبه می شود. در این راستا قوانین محاسبه تاسیسات آب تمیز و روش های محاسبه مخزن آب در آثار مختلف ذکر شده است.

محاسبه مخزن آب :

به مخازنی که که آب را برای استفاده در صورت نیاز ذخیره می کنند، مخازن آب نامیده می شوند. مخازن آب در فضای باز قابل نصب هستند. مخازن آب از ورق فولادی، فایبرگلاس و پلی اتیلن ساخته شده است. شکل مخازن آب استوانه ای یا منشوری است. اتصال با انتخاب مخزن با توجه به ویژگی های مکان مورد استفاده انجام می شود. مخازن آب باید در اسرع وقت و به طور مستقیم به هیدروفور متصل شوند. چرخش های غیر ضروری بر مکش پمپ تأثیر می گذارد. پمپ به گونه ای متصل است که همیشه پر از آب باشد. اگر شیر اتصال مخزن آب بالا باشد، لوله رو به سطح پمپ است.

نیاز آب در منازل :

در خانه های بدون حمام، نیاز روزانه به آب برای هر نفر حداقل 60 لیتر در روز است. حداقل 80 لیتر در روز در خانه هایی که فقط دوش دارند. در خانه های دارای وان حداقل 100 لیتر در روز مصرف کنید. این نیاز باید با توجه به خصوصیات محلی، سوله باغ، مساحت و کاربری خانه و نوع آبگرمکن محاسبه شود.

نیازهای آب در ساختمان های غیر مسکونی :

حداقل نیاز آب در ساختمان های غیر مسکونی در ادامه بیان می گردد. این مقادبر برای واحدهای آتش نشانی نیازمندی های صنعت خاصی را پوشش نمی دهد. برای این موارد باید از داده های اضافی استفاده شود.

نیاز به ذخیره آب تمیز :

ظرفیت مخزن آب یک آپارتمان 15 طبقه و 4 آپارتمان در هر طبقه چقدر است؟

با فرض وجود 4 نفر در هر آپارتمان و 90 لیتر در روز × حجم ذخیره سازی برای اسکان در فرمول زیر در نظر گرفته شده است.

Q = 15 × 4 × 4 × 90 = 21600 لیتر حجم آب.

1 متر مکعب آب = 1000 لیتر آب، 21600 لیتر = 21.6 متر مکعب حجم آب. مخزن شما باید بر اساس لوله های سرریز و فاصله توقف انتخاب شود. برای سازه بتن آرمه در مجموع می توان از مخزن آب 24 متر مکعبی به مساحت 4×3 = 12 متر مربع و ارتفاع مخزن 2 متر استفاده کرد که در این صورت حجم آب بهینه خواهد بود. . همسطح شدن با شناور، فضایی را برای سرریز و ایمنی باقی می گذارد.

آب تمیز باید در شهرهایی که کمبود آب دائمی وجود دارد ذخیره شود. برای تعیین حجم مخزن ابتدا لازم است میزان مصرف آب روزانه مشخص شود. مقادیر مصرف روزانه آب در جداول 2.8a و b در زیر برای کاربردهای مختلف آورده شده است. نیاز روزانه ساختمان به آب را می توان از این جداول تعیین کرد. حجم مخزن برای تامین آب مورد نیاز ساختمان به مدت 2-3 روز انتخاب می شود.

محاسبه مخزن آب در ادارات :

اگر تعداد کارکنان از قبل مشخص نباشد، به طور متوسط 9.3 متر مربع مساحت کاربری برای هر نفر قابل محاسبه است.

سرانه مصرف آب روزانه: 75.6 لیتر

مدت زمان مصرف آب روزانه: 9 ساعت

مصرف فاضلاب: 2.5 برابر میانگین مصرف ساعتی

اگر به رستوران ها یا سایر مکان های مصرف غذا دقت کنید، سرانه مصرف به جای 75.6 لیتر 94 در نظر گرفته می شود.

عوامل موثر در محاسبه ظرفیت مخزن آب :

  1. با توجه به ساختمان 37160 متر مربع،
  2. نیاز روزانه: 37161 / 9.3 = 4000 نفر،

4000 x 75.7 لیتر = 302 متر مربع کل نیاز مصرف روزانه

مصرف آب در ساعت: 302/9 = 34 m³/h

نیاز سیستم تهویه مطبوع: 20 متر مکعب در ساعت نیاز آب سیستم HVAC

حداکثر مصرف آب = 2.5 x 34 = 85 m³/h

میزان آب مصرفی جهت اسکان در روستا : 40 -60 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی جهت مسکن کارگران : 40-100 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب گرم مصرفی : 150-250 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی واحد مسکونی در شهرهای تا 100000 نفر : 100 -250 لیتر در روز به ازای هر نفر

میازن آب مصرفی جهت واحد مسکونی در شهرهایی با بیش از 100000 نفر جمعیت :150 300 لیتر به ازای هر نفر در روز

میزان آب مصرفی برای اقامتگاه با حمام و سرویس بهداشتی :100 -220 لیتر به ازای هر نفر در روز

میزان آب مصرفی برای محل اقامت بدون حمام یا توالت : 50 -100 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرف برای محل اقامت با حمام با یک دوش : 40 100 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی برای اقامتگاه دارای حمام با وان : 150 400 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرف برای حمام نوزاد : 30 تا 40 لیتر در ورز برای نوازد

میزان آب مصرفی برای شستشوی یک عدد کاسه توالت : 6- 12 لیتر در روز

میزان آب مصرف توسط یک سینک : 15 تا 30 لیتر در روز توسط هر فرد

میزان اب مصرفی جهت پخت و پز ، نوشیدن و شستشو : 20 30 لیتر در روز به ازای هر نفر

میزان آب مصرفی توسط ماشین ظرفشویی : 20 لیتر در روز

میزان آب مصرفی برای آبیاری باغات تجاری در هر متر مربع : 0.3-3 به ازای هر مرت مربع در روز

میزان آب مصرفی جهت باغ سبزی در هکتار : 3000 4000 لیتر هر هکتار در روز

میزان آب مصرفی برای آبیاری باغ، در هکتار : 4000 6000 لیتر در هر هکتار بصورت روزانه

اگر مایل به کسب اطلاعات لازم در ارتباط با ارقام آب مصرفی توسط ساختمانهای تجاری و صنعتی و ... می باشید می توانید از همکاران بنده در گروه صنعتی سازآب کمک و مشورت بگیرید.

محاسبه ظرفیت مخازن آب در آپارتمان :

تعداد نفرات: در صورت نامشخص بودن جمعیت برای هر اتاق 1.75 نفر در نظر گرفته می شود.

مصرف روزانه: 378 لیتر / مصرف روزانه برای هر نفر

کل زمان مصرف در روز: 15 ساعت

حداکثر استفاده: 3.0

مثال: ساختمانی را برای 1000 نفر در نظر بگیرید.

x 378 = 378000 1000

378 متر مکعب / 15 ساعت = 25 متر مکعب در ساعت

پیک مصرف آب = 3 x 25 = 75 m3/h

تهویه مطبوع و سایر دستگاه های مصرف کننده آب باید به طور جداگانه در سیستم گنجانده شوند.

آب مورد نیاز هتل ها :

آب مورد نیاز روزانه هتل ها بر اساس تعداد اتاق های اشغال شده تعیین می شود. مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری باغ به این مقادیر اضافه نمی شود. زیرا مساحت باغ با توجه به متراژ زمینی که هتل ها در آن قرار دارند متفاوت است و ربطی به تعداد اتاق های هتل ندارد. از طرف دیگر بسته به تعداد اتاق ها و خروجی های اضافی می توان هزینه های خشکشویی و آشپزخانه را در نظر گرفت.

ویژگی های هتل :

مصرف روزانه آب در هر اتاق

هتل خشکشویی ندارد، تسویه حساب ها معمولی است

q = 750 – 950 L/D

در هتل خشکشویی وجود دارد، خروج از هتل عادی است.

q = 950 – 1150 L/D

لاندری در هتل وجود دارد، خروجی های زیادی وجود دارد

q = 1150 – 1300 L/D

ما به عنوان کاربر می خواهیم از فضاهای خود به صرفه استفاده کنیم. به همین دلیل، مکان‌های ذخیره‌سازی مایعات اغلب غیرفعال‌ترین و غیرقابل استفاده‌ترین مکان‌ها هستند. مخازن آب در زیر اتاق زیر شیروانی یا در طبقات باریک با طراحی نامنظم زیرزمین قرار دارند که طبق مقررات ضد لرزه مکان های نامناسب هستند. حتی ممکن است مجبور شویم برای ذخیره چندین تن مایع، دیوارها را خراب کنیم. مخازن مدولار راه حلی است که از همه این مشکلات جلوگیری می کند. باریک تر از اندازه های استاندارد درب، طراحی شده 78 سانتی متر. با ترکیب ماژول ها به روش های مختلف، عبور از دهانه لیک، فضای ما این امکان را به ما می دهد که در هر زمان حجم ذخیره سازی را افزایش دهیم و همچنین از آن به صرفه استفاده کنیم. ماژول انبار دارای گواهی نگهداری مواد غذایی می باشد.

مقادیر فوق به دلیل وجود 2 نفر در یک اتاق و 100% اشغال بودن اتاق ها داده شده است. در بررسی های مصرف آب روزانه باید ضریب اشغال و اشغال اتاق ها توسط یک یا دو نفر در محاسبات چک لحاظ شود. حداکثر حجم ذخیره سازی باید بر اساس مصرف آب محاسبه شود.

آب مورد نیاز روزانه در هتل :

Q = qx N / 1000 متر مکعب در روز خواهد بود.

در اینجا N تعداد اتاق های مهمان را نشان می دهد. یک مخزن آب با ظرفیت دو برابر آب مورد نیاز روزانه هتل در نظر گرفته شود و 110 متر مکعب آب آتش نشانی به این حجم مخزن اضافه شود. آب آتش نشانی هرگز نباید برای اهداف دیگری استفاده شود و باید در هنگام ایجاد آب از مخازن دقت شود. ساخت دو مخزن آب همیشه سودمند است، تا زمانی که ظرفیت کل آب مخازن آب با مقدار ذکر شده در بالا مطابقت داشته باشد. اگر آب شهر خیلی سخت باشد می توان از یکی از مخازن به عنوان مخزن آب خام و دیگری به عنوان مخزن آب نرم شده استفاده کرد. مخازن باید در جایی قرار گیرند که بتوان آنها را به راحتی نگهداری و تمیز کرد. قطعات داخلی باید در برابر خوردگی محافظت شوند و توسط یک پوشش محکم بسته شوند. لوله سرریز و دریچه باید متصل شوند. قطر لوله سرریز نباید کمتر از دو برابر قطر لوله استاندارد ورودی آب باشد. علاوه بر این، در صورت لزوم، یک شلنگ تخلیه باید برای تخلیه آب از مخزن وصل شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن استیل و مخزن فایبرگلاس ذخیره سازی آب در واحدهای مختلف و خرید و استعلام مشخصات فنی و قیمت لطفا با مشاوران شرکت تماس حاصل فرمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 391
  • کدهای اختصاصی